فروش محصولات در اینستاگرام

فروش محصولات در اینستاگرام

جهت فروش محصولات در اینستاگرام نیاز به این داریم که از تکنیک های کاربردی استفاده کنیم، در این مطلب قصد داریم به تکنیک‌های فروش محصول در اینستاگرام بپردازیم. اگر شما نیز محصولی را در اینستاگرام به فروش می رسانید، یا قصد شروع این کار را دارید، در ادامه با فرمت چی همراه باشید.

حتماً شما نیز در اینستاگرام با پیج های فروش محصول روبرو شده‌اید، حتی شاید از آنها محصولی را نیز خریداری کرده باشید. اما آیا تاکنون به این فکر افتاده اید که شما نیز محصولی را در اینستاگرام به فروش برسانید؟ شاید هم یک پیج فروشگاهی دارید اما فروش خوبی نداشته‌اید! بنابراین باید تکنیک ها و فوت و فن این کار را به خوبی یاد بگیرید.

چنانچه شما با نحوه صحیح فروش محصول در اینستاگرام آشنا شوید، می توانید به راحتی فروش خود را افزایش دهید. اما چگونه؟

این مطلب طبق تجربیات تعدادی از افراد موفق که در زمینه فروش محصولات در اینستاگرام فعالیت می کنند، برای شما تهیه شده است. ابتدا قبل از هر چیزی یک سری نکته را درباره ایجاد و راه اندازی پیج فروشگاهی اینستاگرام باید بدانید. و چنانچه اکنون نیز یک پیج فروشگاهی را مدیریت می کنید بازهم این نکات برای شما کاربردی و مفید می‌باشد. پس از آن تکنیک های فروش در اینستاگرام و همچنین کالاهای پرفروش را شرح خواهیم داد.

نکات مهم قبل از ایجاد یک پیج فروش در اینستاگرام

با مشاهده فروشگاه‌های مختلف اینستاگرامی، ممکن است شما نیز فکر کنید فروش محصول در این شبکه اجتماعی کاری بسیار ساده و بدون زحمت می‌باشد، شاید فکر کنید کافی است از محصول عکس بگیرید و آن را در اینستاگرام قرار دهید، و زیر آن بنویسید که به دایرکت پیام دهید و همین! ابتدا باید بدانید ارزش واقعی کالای شما چقدر است؟ بدون شک قیمت برای خریدار بسیار مهم است. بنابراین در کنار کیفیت و کاربرد محصول، قیمت یک فاکتور بسیار مهم به حساب می‌آید. اما علاوه بر قیمت ممکن است برای یک نفر مارک و برند معروف کالا باشد، به هر حال باید هر کدام را تا حد ممکن رعایت کنیم.

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

یکی دیگر از نکاتی را که باید قبل از ایجاد یک فروشگاه اینستاگرامی مد نظر قرار بدهیم مشخص کردن گروه هدف می باشد، یعنی اینکه شما می خواهید محصول را برای چه گروهی از افراد جامعه ارائه کنید. توجه به این موضوع جهت موفقیت یک فروشگاه اینستاگرامی بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مثال اگر مشتریان هدف شما خانم ها هستند، باید بدانید که سلیقه شما در ایجاد ظاهر مناسب برای پیج بسیار مهم می باشد. مثلاً رنگ بنرها و متن روی تصاویر، و همچنین استفاده از تم های رنگی در پیج، در جلب توجه مشتریان هدف بسیار مهم می باشد. همچنین باید بدانید با چه نوع ادبیات مناسبی در فروشگاه خود محصولات را معرفی نمایید.

تعامل مناسب با مشتری

می بایست نوع ارتباط و همچنین تعامل با مشتری را به درستی انجام دهید. مشتری هنگام مشاهده و خرید محصول، ممکن است به راهنمایی و کمک ما نیاز داشته باشد. باید مشاوره لازم را در تصمیم گیری درست به او ارائه دهیم. همچنین ممکن است مشتری پس از خرید محصول نیاز به خدمات پس از فروش داشته باشد، و شما باید پس از انجام فرآیند خرید توسط مشتری نیز در کنار او باشید تا سوالات او را برطرف نمایید.

پس پشتیبانی مسئله مهمی هست در رابطه با فروش محصولات در اینستاگرام!

مشخص کردن مدل درآمدی

شما در این روش قرار است در ازای فروش یک محصول مشخص در اینستاگرام درآمد کسب کنید. بنابراین پیج شما یک پیج فروشگاهی است، پس فعلاً نباید روی کسب درآمد از تبلیغات حساب کنید. قرار دادن تبلیغات زیاد در پیج میتواند مشتری را کلافه کند یکی از عوامل کم شدن فالوور های پیج می‌تواند همین باشد. البته بعدها وقتی کسب و کارتان گسترش یافت می توانید روی تعداد کمی تبلیغات نیز حساب کنید.

برند سازی

انجام برندسازی در هر کسب و کاری می تواند به موفقیت بیشتر آن کمک کند مثلاً شما یک رستوران را در نظر بگیرید که فرایند برندسازی خود را به درستی انجام می دهد. بنابراین برند این رستوران به عنوان یک فعالیت کلیدی نقش بسزایی در موفقیت و معروف شدن آن دارد. در فروشگاه های اینستاگرامی نیز به همین صورت است شما باید یک نام و برند متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید.

اما در ادامه بررسی می کنیم که بیشتر چه نوع محصولاتی را در اینستاگرام بفروشیم، تا بتوانیم موفق تر باشیم. در زیر لیستی از محصولاتی را جمع آوری کرده ایم که با فعالیت در زمینه آن ها می توانید فروش نسبتا خوبی در اینستاگرام داشته باشید.

  • انواع پوشاک

تنوع بالا در زمینه پوشاک و لباس همواره این جذابیت را برای مخاطبان فراهم کرده است که بتوانند از بین مدل های مختلف لباس مد نظر خود را انتخاب کنند. بنابر این این یک زمینه فعالیت بسیار متنوع و جذاب می باشد. شما می توانید با فروش پوشاک در اینستاگرام مشتریان خود را به خوبی جذب کنید.

  • زیورآلات

یکی دیگر از موارد پرفروش که بیشتر برای خانم ها جذاب میباشد زیورآلات است. در این محصول نیز بازار هدف مشتریان اغلب خانم ها می باشند. پس تا می‌توانید تنوع محصولات را بیشتر کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب نمایید.

  • محصولات آرایشی و بهداشتی

امروزه فروش محصولات آرایشی به شدت افزایش یافته است، شما با راه اندازی یک فروشگاه محصولات آرایشی در اینستاگرام می توانید سهم خوبی از این بازار داشته باشید. در این محصول نیز مشتریان هدف اکثرا خانم ها هستند.

  • کتاب

هرچند تکنولوژی بسیار پیشرفته شده است و معمولاً کتاب‌ها به صورت متن در اینترنت و همچنین به صورت pdf موجود هستند اما هنوز هم هستند کسانی که مشتری کتاب ها می باشند. تنوع زیاد در موضوعات کتاب ها می تواند یک بازار هدف مناسب ایجاد کند.

  • صنایع دستی

کشور ما با داشتن صنایع دستی مختلف و متنوع از این لحاظ بسیار غنی می باشد. شما می توانید صنایع دستی هر منطقه از کشور را به مردم سایر مناطق معرفی و ارائه کنید. این موضوع می تواند جذابیت بالایی برای مشتریان سایر مناطق کشور داشته باشد.

  • کیف و کفش

به جرات می توان گفت یکی از پرطرفدارترین محصولات در اینستاگرام کیف و کفش می باشد. اگر در اینستاگرام زیاد فعالیت داشته باشید، پیج های زیادی را خواهید دید که در زمینه فروش کیف و کفش فعالیت می‌کنند.

  • گل و گیاه

امروز در آپارتمانها شما انواع مختلف گل و گیاه آپارتمانی را مشاهده می کنید همین موضوع باعث میشود پی ببریم که گل و گیاه آپارتمانی طرفداران زیاد و مخصوص خود را دارد، بنابراین از این فرصت غافل نشوید.

پیش نیاز های انتشار محصولات در اینستاگرام

خب برای انتشار محصولات در اینستاگرام برای اینکه پست و استوری های شما برای کاربر جذاب باشد و به خرید محصولات شما ترغیب شود نیاز هست که محتوای پیج شما از کیفیت گرافیکی بالایی برخوردار باشد. با افزایش کیفیت پست و استوری های خودتون به کاربر این پیام رو میرسانید که مانند محتوای پیج، محصولات ما نیز از یکیفیت بالایی برخوردار هستند.

قالب آماده پست و استوری

فرمت چی برای شما عزیزانی که قصد فروش محصولات خود در اینستاگرام را دارید محصولاتی مثل قالب آماده پست و استوری تهیه کرده است که حتی اگر کار با فتوشاپ را بلد نیستید میتوانید از طریق آموزش های ویدیویی این محصولات، تنها با یک کامپیوتر برای پیج خود قالب گرافیکی طراحی کنید.

کاور هایلایت اینستاگرام

یکی دیگر از محصولات فرمت چی کاور آماده هایلایت اینستاگرام هست که میتوانید تنها با خرید و دانلود آن بطور مستقیم به عنوان کاور هایلایت پیج خود استفاده کنید.

باز هم هست …

بغیر از محصولاتی که در این مقاله برای شما آماده کردیم کلی محصولات دیگه برای انواع پیج های اینستاگرامی در فرمت چی برای شما دوستان تهیه کردیم که میتونید از طریق کلیک روی این دکمه مشاهده کنید.

جمع بندی :

امروز در فرمت چی سعی داشتیم که مهمترین تکنیک های فروش محصول در اینستاگرام را برای شما عزیزان توضیح دهیم و محصولاتی که برای ارتقا کیفیت پیج شما مناسب بودند را معرفی کردیم. همچنین توضیح دادیم که فروش کدام محصولات می‌تواند مشتریان بیشتری داشته باشد. چنانچه شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی را دارید، یا اکنون در حال مدیریت یک فروشگاه هستید، با رعایت این موارد می توانید بخش زیادی از راه موفقیت در این کار را طی کنید.

ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Short Url Post

15 هزار تومان بن خرید

با ثبت نام در سایت 15 هزارتومان بن خرید دریافت کنید